Arrangement - Generalforsamlinger

Medlemspris
Afdeling/kreds
Aabenraa

Hvorfor er det så vigtigt at give plads til naturen? Dette spørgsmål vil Rie Birk Lauridsen fra Haveselskabet gøre os klogere på og samtidig inspirere os til, hvordan man kan etablere en blomstereng, skabe en dyrevenlig have og veteranisere sine træer, alt til gavn for biodiversiteten i haven.

Rie Birk Lauridsen er uddannet planteskolegartner og hortonom og har arbejdet med haver hele sit liv. Hun fortæller om og giver gode råd til, hvordan man kan skabe levesteder til insekter og andre dyr i vore haver.  "Du behøver ikke give slip på hele din have eller sløjfe alle bede for at give plads til naturen. Bare et hjørne, hvor de visne blade får lov til at ligge og ukrudtet kan stå, er et stort skridt i den rigtige retning".

Efter kaffepausen afholdes ordinær generalforsamling ifølge Haveselskabets vedtægter. På valg er: Helen Nielsen (genopstiller ikke), Jette Winther (genopstiller), Tove Böttcher (genopstiller), Yrsa schmidt (genopstiller).

Hvis forsamlingsmulighederne gør et fysisk møde umuligt, kan generalforsamlingen afholdes virtuelt eller digitalt og foredraget aflyses. Hvis et medlem modsætter sig virtuel generalforsamling, skal dette meddeles skriftligt til et medlem af bestyrelsen senest d. 12. januar 2021.

Hvordan generalforsamlingen rent faktisk vil blive afviklet, vil fremgå af hjemmesiden og af nyhedsbrev til kredsens medlemmer.

Vestergade 30
Det Tyske Bibliotek