Billeder fra afdeling/kreds

2021 Generalforsamling og naturvandring

Aaskov Havekreds afholdte generalforsamling lørdag den 29. maj. Den sene generalforsamling skyldes coronaen, som har været skyld i mange aflyste arrangementer og denne dag blev da også anderledes, da det hele foregik udendørs i Skarrild i strålende solskinsvejr. Der var mødt 12 op til denne dag, som blev indledt med en vandretur på den nylige etablerede Birkesti, som indebar en gåtur igennem et snukt varieret naturområde. Turen sluttede ved bålhuset ved Skjernå i Skarrild og her blev der serveret rundstykker og kaffe, hvorefter der blev afholdt generalforsamling. Annelise fra Karstoft blev valgt som dirigent, formanden Kirsten Bergløv fremlagde årsberetningen, som dog var meget kort, da der faktisk kun var afholdt et arrangement udover generalforsamlingen sidste år pga coronaen. Erik Thomsen fremlagde et regnskab, som gav et lille minus, da der ikke havde været de store indtægter fra arrangementer. Herefter var der valg til bestyrelsen, hvor Ketty Nielsen, Bente Lund og Lene Wilhelmsen modtog genvalg, Anne Lomholt modtog genvalg som suppleant og alle blev klappet ind, kun Arne Hynkemeyer modtog ikke genvalg som revisor og her blev Lissy Olesen valgt som ny revisor. Dette års arrangementer blev også præsenteret af Kirsten, der har allerede været to aflyste arrangementer der i blandt vores plantemarked, men der krydses fingre for at der ikke vil komme nye restriktioner pga corona, som kan betyde at de næste havevandringer og bustur må aflyses. Det var en anderledes generalforsamling end vi normalt er vant til, men det var faktisk skønt med en gåtur i Skarrilds dejlige natur samt selve generalforsamlingen, som foregik i et stort hyggeligt bålhus.